Stereotypy w kosmetyce. Część druga.

         Witam was serdecznie w drugiej części serii która opowiada o tym jakie są stereotypy występujące zarówno w kosmetyce jak również w innych jej dziedzinach takich jak makijaż, stylizacja paznokci itp. 

    Dzisiaj opiszę kolejny stereotyp, który jest bardzo krzywdzący dla ludzi, który chcieliby związać z kosmetyką swoją przyszłość. W pierwszej części opisałam to iż wiele osób sądzi, że aby zajmować się branżą beauty to trzeba posiadać wykształcenie kierunkowe a mianowicie trzeba mieć skończone studia kosmetyczne lecz prawda niestety jest całkowicie inna. Wiele dziewczyn, które wykonują zabiegi kosmetyczne w zaciszu domu nie tylko na sobie ale także jeszcze na innych nie posiada wykształcenia kierunkowego a są tylko tak zwanymi "samoukami". 

    Gdy zdecydowałam się na to aby związać się na stałe z kosmetyką przeszłam przez dwa lata studiów na kierunku Administracji i Zarządzania. Jednak to nie było to co mnie interesowało i wzięłam urlop dziekański, który zakończył się tym, że zdecydowałam się odejść ze studiów. Szczerze nie była to łatwa decyzja ale wcale jej nie żałuję bo w końcu odnalazłam swoje "powołanie". Jednak niestety okazało się iż pewne rzeczy nie są takie jak sobie na początku wyobrażałam. 

    Gdy mój brat był jeszcze nastolatkiem to zachorował na chorobę genetyczną, która do końca jeszcze nie została zbadana i nie do końca wiadomo jakie są jej prawdziwe przyczyny ale jedno co można powiedzieć o tej chorobie to iż zmienia życie osoby chorej o 360stopni. Mowa tutaj o chorobie skóry którą jest Łuszczyca. 

    Najważniejsze co trzeba wiedzieć o tej chorobie to iż ma ona podłoże genetyczne, jest nie zakaźna oraz nie zaraźliwa i nie można jej całkowicie wyleczyć a jedynie zaleczyć. Gdy Piotrek zachorował to wydawało się, że ta choroba będzie ujawniała się tylko na członkach męskich w mojej rodzinie lecz to było mylne myślenie gdyż Ja również zachorowałam na Łuszczycę. 

    W dzisiejszym poście chciała bym właśnie poświęcić Łuszczycy. Gdy moi znajomi dowiedzieli się, że Ja również zachorowałam na Łuszczycę i gdy dowiedzieli się o tym, że związałam się z branżą beauty to zaczęli się ze mnie śmiać bo przecież osoba chora akurat na tą chorobę nie ma prawa aby taką branżą się zajmować. Jest to bardzo krzywdzące podejście ponieważ przy odpowiednio dobranym leczeniu wszystko jest możliwe. Moja Pani Dermatolog stwierdziła, że nie widzi żadnych przeciwwskazań abym poszła na studia kosmetyczne oraz wykonywała zabiegi kosmetyczne. 

    Ludzie dotknięci chorobą łuszczycową skóry traktowani są przez resztę społeczeństwa jak trędowaci a prawda jest taka, że Łuszczyca jest chorobą jak każda inna. Ja znam sporo osób, które chorują na Łuszczycę a pracują w takich zawodach jak stomatolog, lekarz pediatra czy kosmetyczka. Ja sama również choruję na tą chorobę i normalnie funkcjonuje w społeczeństwie bo mam 4 wspaniałych dzieci, cudownego chłopaka i można powiedzieć, że wiodę normalne życie jak każda osoba w wieku 36 lat. 

    Stygmatyzacja ludzi z chorobami skórnymi jest moim zdaniem bardzo krzywdząca ponieważ to iż ktoś zachoruje to nie jego wina ponieważ jak już wcześniej wspomniałam Łuszczyca ma podłoże genetyczne. U mnie zaostrzenie tej choroby pojawiło się po śmierci mojego taty oraz po problemach osobistych. Poza tym idealnym przykładem choroby jest mój najstarszy syn, który również miał w swoim życiu epizod z tą chorobą a w tej chwili ma 15 lat i jest normalnym nastolatkiem a poza tym jeszcze choruje na Astmę Oskrzelowo-płucną. 

    Wiele osób jak dowiaduje się, że choruję na Łuszczycę i wykonuję zabiegi kosmetyczne to uważa, że nie mam do tego żadnego prawa ponieważ jestem chora. Prawda jest taka, że nie ma znaczenia czy jest to osoba chora na Łuszczycę czy jakąś inną chorobę ma pełne prawo do tego aby żyć tak jak tego chce i nikt nie ma prawa mi niczego bronić. 

    Osoby z Łuszczycą mogą prowadzić normalne życie pod pewnymi warunkami a mianowicie odpowiednio dobrane leczenie, stała opieka Poradni Dermatologicznej oraz przestrzeganie zasad i dzięki temu każdy ma prawo do normalnego życia. 

    Ja chorując na Łuszczycę mam 4 dzieci, chłopaka, pracuję a poza tym studiuję kosmetykę i wykonuję zabiegi kosmetyczne. Łuszczyca jest to choroba której nie można wyleczyć a jedynie zaleczyć bo ona może wrócić w każdym momencie ale to nie oznacza, że osoby chore muszą zamknąć się w domu i czekać jak choroba znów da o sobie znać. Jest to bardzo mylne postrzeganie rzeczywistości. Tacy ludzie prowadzą normalne życie i mają do tego pełne prawo. 

    Dlatego uważam, że nie możemy stygmatyzować takich ludzi bo w ten sposób ich tylko krzywdzimy. Łuszczyca jak każda choroba jest ciężka ale nie możemy pozwolić aby ludzie czuli się odrzuceni bo zachorowali. Nikt nie wybiera sobie choroby na jaką w danym momencie swojego życia zachoruje. Dlatego uważam iż trzeba być otwartym na świat i innych ludzi bez względu na to kim są oraz z jakimi problemami się zmagają. 

    

Komentarze

Popularne posty