Stereotypy w kosmetyce. Część pierwsza

  Kiedy zaczynasz swoją przygodę z makijażem to zawsze zastanawiasz się czy jesteś na tyle silny aby stawić czoło przeciwnością jakie spotkają Cię na swojej drodze. Ja również nie wiedziałam czy dam radę przebić się ze swoją ofertą ale jak to się mówi "kto nie ryzykuje ten nie pije szampana". Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że kosmetyka jest to bardzo trudna branża lecz jeśli ktoś ma naprawdę silną wolę to może osiągnąć to co sobie zaplanował.

    Dzisiejszym tematem mojego postu są wszechobecne stereotypy jakie występują w makijażu. Nie ma znaczenia czy otwierasz własny salon kosmetyczny czy też wykonujesz usługi w zaciszu własnego domu zawsze pojawią się tak zwane stereotypy mówiące o tym, że czegoś nie wypada robić w domu a tylko w salonie kosmetycznym. 

    Jednym z takich najczęściej pojawiających się stereotypów jest to, że aby zacząć wykonywać makijaże oraz inne usługi kosmetyczne nie ważne czy to w zaciszu własnego domu czy też w salonie kosmetycznym konieczne jest posiadanie wykształcenia kosmetycznego. Jest to oczywiście nie prawda bo w dzisiejszym świecie nie każdego stać aby ukończyć studia kosmetyczne gdyż są one po prostu drogie. Można również pójść w pewnym sensie na skróty a mianowicie iść do szkoły policealnej, która jest darmowa i ona również umożliwi nam zdobycie odpowiedniej wiedzy, którą potem możemy wykorzystać. 

    Kolejnym takim stereotypem jest to, że kosmetyki nie są dla wszystkich. Mam na myśli takie osoby, które uważają iż mogą innym mówić co im wolno a czego nie. Każdy z nas ma prawo decydować o swoim życiu i nikt nie ma prawa aby nam mówić co możemy robić a czego nie. Ja nie mam urody ani figury modelki ale mam pasję, której nikt mi nie zabierze. 

    Następnym stereotypem jaki występuje w kosmetyce i nie zależnie od tego czy swoje usługi wykonujemy w salonie kosmetycznym czy w zaciszu własnego domu jest dobór odpowiednich produktów. Utarło się przekonanie, mówiące o tym, że w domu można wykonywać usługi tylko kosmetykami tańszymi a w salonie tylko kosmetykami droższymi. Nie jest to prawdą ponieważ jeśli dopiero otwieramy nasz salon to chcemy na początek mieć podstawowe produkty aby te usługi móc wykonywać i nie ma znaczenia czy robimy to kosmetykami za 100 zł czy za 1000 zł. 

    Dlatego nie zgadzam się z tym co panuje w Internecie, że kosmetyki droższe nadają się lepiej do salonu a tańsze do użytku domowego. Osobiście znam kilkanaście salonów kosmetycznych które mieszają ze sobą kosmetyki droższe i tańsze. Jak również znam osoby które wykonuję usługi kosmetyczne w domu tylko produktami tańszymi a ich klienci są z tych usług bardzo zadowoleni. 

    Ja osobiście w swoich zbiorach kosmetycznych mam kosmetyki tańsze jak również droższe i muszę powiedzieć, że czasami te tańsze są o wiele lepsze od tych droższych. 

Komentarze

Popularne posty